Erinomaiset sivut

Täällä voit antaa ehdotuksia ja yleistä palautetta sekä esittää kysymyksiä koko Kanjikaveri-sivustoa koskien.
HUOM! Jos et halua rekisteröityä foorumille, mutta haluat jättää kuitenkin palautetta, kirjaudu sisään tunnuksella "Vierailija" ja salasanalla "kanjikaveri".

Valvoja: Belorfyn

Erinomaiset sivut

ViestiKirjoittaja Asgard » 30.12.2008 23:52

Eipä olisi uskonut, että tulee alettua opetella jotain japania ihan vaan sen takia, että joku neropatti on luonut siihen näin mahtavat edellytykset! Suuret kiitokset!

Kuitenkin noita kanjien kirjoitusohjeita, lukuohjeita ja suomennoksia olisi mukava saada lisääkin (ainakin ennen kuin alat vääntää noita koreasivuja oikeen tosissaan - asia kerrallaan). Tiedän kyllä, että siinä on todella kova työ. Kuitenkin olet jo tähän asti jaksanut nähdä näinkin paljon vaivaa, joten kannattaa tehdä työ loppuun ainakin alakoulun merkkien osalta tai huhuilla siihen apua esimerkiksi täältä foorumeilta. Lukijoita tuntuu kuitenkin kävijämääristä päätellen olevan ja voisi olla enemmänkin.

Jossain voisi olla lista myös kielioppiin kuuluvista asioista ja jotain linkkejä niiden osalta. Lisäksi vois sen verta mainostaa vielä sivuilla, että ongelmat merkkien näkymisen kanssa rajoittuu XP:hen, Vistassa ja Windows 7:ssa kaikki toimii suoraan, eikä mitään tarvitse osata asennella.

Mutta kiitokset vielä kerran ja koita jaksaa tämän loistavan projektisi kanssa. Ainakin minä koitan ottaa työstäsi kaiken ilon irti ja mainostaa sivuja muillekin.
Asgard

Erinomaiset sivut

ViestiKirjoittaja Egge » 26.03.2009 08:31

Todella hienot sivut ja on hauskaa (ja hieman yllättävää) huomata että japaninkielen harrastus on näin laajaa!

Olen itse aktivoitumassa japanin kanssa parinkymmenen vuoden tauon jälkeen.

Sivuista vielä pieni toive: pystyn kuvittelemaan aloittelijan näkökulmasta, että esittelyteksteissä käytetyt kanji-termit voisi olla mielekästä kirjoittaa myös romajilla (länsimaisilla kirjaimilla). Tässäkin muodossa niihin aika usein törmää ja kanji-teksti on juuri se joka nostaa tien pystyyn vasta-alkajalla (myös minulla taannoin).

Silja, haluatko apua tai kontribuutioita sanakirjaasi? Huomasin heti kanjien opiskelua (uudelleen/kunnolla) aloittaessani, että olennainen juttu on rakentaa ohjelma, jonka avulla opettelua voi tukea. Ollaanko muuten yleisesti samaa mieltä seuraavasta: vaikka olemassaolevissa japani-suomi-sanakirjoissa (painetuissa) on se hyvä puoli että ne ylimalkaan ovat olemassa, niistä jää ainakin nopealla katsomisella sellainen vaikutelma, että ne ovat varsin puutteelliset. Oma mielipiteeni on, että sanakirjan pitäisi mielellään olla vähintään Nelson-tarkkuudella ja sen vuoksi täytyy olla aika tarkka. Opiskelu- ja opettelusanakirjalla on tietysti omanlaisensa vaatimukset.

(Ja ettei tule väärinkäsitystä, olen vain edistynyt aloittelija.)

Eilen oppimani kanji oli mielestäni aika hauska:
酔 = juoma + 9 + 10 = juoppo
käyttöesimerkki: 酔泣き einaki = känninen itku

-- Esa Kettunen
Egge

Re: Erinomaiset sivut

ViestiKirjoittaja alantin » 26.03.2009 12:19

Egge kirjoitti:Eilen oppimani kanji oli mielestäni aika hauska:
酔 = juoma + 9 + 10 = juoppo
käyttöesimerkki: 酔泣き einaki = känninen itku

-- Esa Kettunen

Ja luetaan vielä esim. että 酔う (you) ! ^^
Aika helppo merkki oppia! =)

Hienoa, että olet aktivoitumassa pienen tauon jälkeen ja tervetuloa vaan mukaan! ^^

頑張って下さいねぇ (ganbatte kudasai nee) ^^/
少年よ、大志を抱け。この老人のように。
・ウィリアム・スミス・クラーク
alantin

ViestiKirjoittaja Vierailija » 10.11.2009 18:40

Heis, En niinkään välitä japaninkielestä enkä viitsi alkaa opiskelemaan sitä, mutta tulin kehaisemaan sivujen navigaatiota. Harvoin näkee yhtä selkeää, hyvin ryhmiteltyä ja toimivaa navigaatiota. Eipä mulla muuta o/
Vierailija

ViestiKirjoittaja Monderella » 30.04.2010 09:07

Erinomainen sivu!

kanjikaverista on ollut todella paljon apua japaninkielen opiskeluuni! :]

kiitoksia siitä!
Monderella

Loistavat sivut!

ViestiKirjoittaja Vierailija » 12.07.2010 02:56

Ajattelin itsekkin alkaa opiskelemaan japania ihan vakavassani minkä seurauksena google sai kyytiä ja kanjikaveri oli ainoa laadukas suomenkielinen sivu jonka löysin.

Luettuani yleistä osion ja silmäiltyäni muut osiot läpi oli pakko päästä kiittämään ja kehaisemaan erinomaisista sivuista! Aivan kuin koulussa taas olisi. :D
Vierailija

ViestiKirjoittaja mkay » 12.07.2010 13:17

Aivan mahtavat sivut!

Näiden sivujen löytyminen antoi viimeisen niitin kielen opiskelun aloittamiselle. Kiinan kieltä opiskelinkin jo edelliset vuodet (n. 3v), niin nyt viimeistään on japanin vuoro.
Erinomaisesti laitettu materiaalia kasaan, että pääsee alkuun. Hiraganojen opiskelut etenevät tasaisesti ja kieliopintojen polulle on taas kerran lähdetty. Yksi syy löytyy tästä sivustosta!
A child of five could understand this! Fetch me a child of five!
mkay

ViestiKirjoittaja durazell » 15.07.2010 13:51

Kätevät sivut.

Olivatko sivut alhaalla eilen 14.7 jostain syystä, kun en päässyt tänne ollenkaan?
durazell

ViestiKirjoittaja Silja » 15.07.2010 21:53

Oho, lähi aikoina on sivuille eksynyt moni uusi japanin opiskelija. ;) みなさん、がんばってね!

durazell kirjoitti:Olivatko sivut alhaalla eilen 14.7 jostain syystä, kun en päässyt tänne ollenkaan?
Jep, alhaalla olivat jonkin tunnin. Ei ole mitään uutta tämän nykyisen palveluntarjoajan kanssa... Mulla on itse asiassa jo uusi palveluntarjoaja jo katsottuna ja tilattuna, mutta pitäisi löytää jostain välistä aikaa siirtää sivut uudelle serverille...
Silja
Ylläpitäjä

Re: Erinomaiset sivut

ViestiKirjoittaja Minato » 26.07.2015 22:30

Tuli tunne että meikäläisenkin on jo korkea aika esittää kiitokset ylläpitäjälle, kun olen tässä kolmatta vuotta jo hyödyntänyt tätä mainiota sivustoa. Silloin aikoinaan japanin kielen pienimuotoinen harrastaminen kiinnosti, mutta uskoin etten koskaan pääsisi kunnolla sisään kanjeihin, kunnes sattumalta googlesta löysin Kanjikaverin. Sympaattinen tyyli ja selkeä järjestys sitten rohkaisivat mut alkuun tielle, jolla olen vieläkin. Nyt alkaa tosin neljännen kouluvuoden loppu häämöttää, joten harmi kyllä joutuu jatkamaan tästä eteenpäin ilman Kanjikaveria. Mutta iso kiitos kaikesta tähän mennessä ja tsemppiä myös sivuston kehittämiseen jatkossa! ^__^

terveisin Juho
Minato

Paluu Palaute Kanjikaveri-sivuista