suomen kielikurssi, japaninkielellä

Keskustelua japanin kielestä: kielioppi, sanasto, kanjit ja kaikki muu kieleen liittyvä siis tänne.

Valvoja: Belorfyn

suomen kielikurssi, japaninkielellä

ViestiKirjoittaja Minni » 27.05.2015 19:17

Ystäväni japanissa haluaa opiskella suomea, mutta kertoi ettei olen löytänyt oppikirjaa, joka opettaisi nimenomaan japaniksi, ei englanniksi.
Alan olla epätoivoinen, olen selannut hakusanoja suomeksi, englanniksi ja japaniksi, mutta ei vain tärppää!!
Toiveena olisi että sen saisi kirjana hankittua, mutta myös netistä löytyviä kursseja saa ehdotella!

Joten, jos kukaan tietää edes nimen tällaiselle oppikirjalle, niin ilmoitelkaa! :)
Väliä ei ole saako kirja ostettua japanista vai suomesta. Myös ebay, amazon ja bookdepository tilaukset onnistuvat :)

Kiitos tuhannesti jos teillä on tiedossa jotain infoa jolla jatkaa etsintöjä :)
Minni

Re: suomen kielikurssi, japaninkielellä

ViestiKirjoittaja Mansikkakiisseli » 28.05.2015 05:50

Nopealla googletuksella "フィンランド語の教科書" (suomen oppikirja) löytyi tällainen.

En tiedä vastaako se ihan tarpeita, mutta it's something.
Mansikkakiisseli

ViestiKirjoittaja Silja » 28.05.2015 20:54

Löytyisikö Bookoffista jotain? http://www.bookoffonline.co.jp/display/ ... source=boc フィンランド語のすすめ-niminen kirja näyttäisi ainakin olevan tarjolla. Tätä yksi minun kavereistani on ainakin käyttänyt suomen opiskelussa.
Silja
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Niki » 06.07.2015 16:45

Vaimolla on pino japaniksi kirjoitettuja suomen kielen oppikirjoja. Mukana on myös Siljan mainitsema フィンランド語のすすめ. En tosin osaa suositella erityisesti mitään tiettyä kirjaa. Japaninkielisiä oppikirjoja on kyllä olemassa, mutta niiden löytäminen voi olla pienen työn takana.
Niki

Paluu Japanin kieli - 日本語