Suomeksi käännetty Anki-pakka

Keskustelua japanin kielestä: kielioppi, sanasto, kanjit ja kaikki muu kieleen liittyvä siis tänne.

Valvoja: Belorfyn

Suomeksi käännetty Anki-pakka

ViestiKirjoittaja berrusa » 23.07.2019 13:55

Moi. Olen viimeaikoina päntännyt kanjeja Anki-muistikorttiohjelmalla. Se on mielestäni aika tehokas keino oppia, mutta... Tarjolla olevat pakat ovat vain englanniksi. Olen tehnyt Wanikani nimistä pakkaa, tällähetkellä korttiin n.760 asti, kääntäen kaikki suomeksi ja lisäten esimerkkisanoja joissa käytetään ko. kanjia.
Tämä 'oma versio' pakasta on vielä aika 'karkea reunoiltaan' ja englantia ja suomea on sikisokin, mutta oppimisen kannalta se on omasta mielestä aika hyvä.
Ajattelinkin jos muokkailisi sitä hieman ja julkaisisi oman suomenkielisen version muita opiskelijoita varten. Ei vielä kokonaan, mutta ehkä sen 800 kanjin verran. Projekti vaatisi kuitenkin vielä jonkinverran työtä.
Kysyisinkin teiltä:
a) Kannattaako mielestäsi koko hommaan ryhtyä?
b) Olisiko joku valmis tarkastamaan ja korjaamaan pahimmat virheet?
c) Onko muilla kokemusta korttien ja pakkojen editoinnista ankilla?
Viimeksi muokannut berrusa päivämäärä 27.10.2019 19:15, muokattu yhteensä 1 kerran
berrusa

Re: Suomeksi käännetty Anki-pakka

ViestiKirjoittaja berrusa » 27.10.2019 19:15

Innokkaasta kommentoinnista huolimatta Anki-pakka on nyt ulkona.
Kanjeja on 906 kpl ja jokaista kanjia kohden yleensä 2-6 yleistä sanaa.

Ankin voi ladata pöytäkoneille osoitteesta https://apps.ankiweb.net/ ja Androidille sovelluskaupasta nimellä AnkiDroid.
Pakka löytyy nimellä '900 Japanilaista kanjia suomeksi' ja suoralinkki on: https://ankiweb.net/shared/info/1785078742
Päivitän pakkaa aina välillä, joten muista synkata joskus.
berrusa

Re: Suomeksi käännetty Anki-pakka

ViestiKirjoittaja Nimi » 25.07.2020 02:07

Alkukesästä olisin tahtonut katsoa pakkaasi, mutta se ei ole enää saatavilla. Silloin tai nytkään koko Ankiwebistä ei löytynyt yhtään suomi-japani- tai japani-suomi-pakkaa, vähän harmi, on niitä joskus ollut. Olen iät ja ajat miettinyt parin oman suomi-japani-pakan jakamista. Varmaan harvaa kiinnostaisi, mutta kenties jotakuta joskus kuitenkin. Mulla on omassa käytössä tekemäni melkein 600-korttinen pakka Tobira-oppikirjan asioista ja noin 2000-korttinen pakka sekalaisia enimmäkseen animeista ottamiani lauseita. Jos saan vähän tarkistettua niitä, poistettua omia muistiinpanoja yms., laitan pakat tarjolle joka tapauksessa. Kunhan nyt vaan kirjoitan tämän viestin, koska nyt jälkikäteen toivoisin, että olisin vastannut sulle jo viime vuonna, näin viestisi jo silloin.
Nimi

Paluu Japanin kieli - 日本語